P.g.a. SkrivPuff: Svar

Som så många gånger förr gick vi på promenad tillsammans. Vi hamnade vid berget med utsikten över hamnen. Berget kändes nästan som vårat nu. Vi hade varit här fler gånger än vad vi tillsammans hade fingrar och tår… Bara umgåtts, bara pratat, bara skrattat. Bara det.

Som så många gånger förr satt vi där på berget. Vi satt bredvid varandra och umgicks, pratade, skrattade och såg under tiden solen sakta gå ner. Bara det. Inget annat. Bara, bara det…

Som så många gånger förr kände vi att det var dags att gå hemåt igen när mörkret började krypa på. Vi reste oss, log mot varandra, skrattade. 

“Jag älskar dig!” 

Orden bara kom. Vi såg båda lite förvirrade ut – överraskade. Du för att du hade tänkt högt och inte alls menat att erkänna orden för mig – du var rädd för att skrämma iväg mig… Jag för att jag för en bråkdels sekund trodde att jag sagt orden högt – jag var rädd att skrämma iväg dig…

Du fick en kyss som svar.

2 thoughts on “P.g.a. SkrivPuff: Svar

Leave a Reply

